본문 바로가기

For foreigners/English

Lotte Chilsung also jumped into the growing protein drink market / Colostrum Protein 365 to drink, Ingredia, vitamin B6, zinc, protein food, consumption trends, RTD (Ready To Drink), brand awareness, French dairy processing

Lotte Chilsung Beverage entered the protein beverage market.

Lotte Chilsung Beverage announced on July 9th that it has launched ‘Drinking Colostrum Protein 365’, a premium protein drink featuring a savory and rich milk taste.

Recently, as consumers' interest in health and body management such as diet and exercise increases, the protein beverage market is rapidly growing. To this end, various types of products are being launched one after another.

Lotte Chilsung Beverage also reflected this consumption trend and entered the protein beverage market this time.

A Lotte Chilsung Beverage official said, “In January of last year, we collaborated with 'Lotte Confectionery', which introduced 'Colost Milk Protein 365', a protein food in powder form, to create an RTD (Ready To Drink) protein drink called Colostrum Drinking Colostrum. ‘Protein 365’ was released.”

‘Drink Colostrum Protein 365’ is made using premium colostrum powder from Ingredia, a French dairy company. This colostrum powder is carefully selected only high-protein colostrum milked within 24 hours from among the colostrum secreted by cows for 5 days after calving. In addition, it is characterized by containing vitamins B6, B3, C, D, and zinc, which are essential nutrients.

A Lotte Chilsung Beverage official said, "It is a product that can be easily and deliciously supplemented with protein in daily life such as meal replacement and exercise." "We plan to raise brand awareness through various promotions."

댓글